
02-05-2024 - Wanneer is het eindelijk "binnenkort"?
Publicatiedatum: 02-05-2024
In zijn (geantedateerde) klachtafhandelingsbrief met datum 15-02-2024, welke na een aankondiging van het doen van aangifte wegens valsheid in geschrifte werd opgevolgd door eenzelfde brief met datum 21-03-2024, schreef klachtbehandelaar/klachtadviseur C...... dat een (andere) schadeverzoekbehandelaar mij "binnenkort" zou informeren over de verdere afhandeling van een reeks door mij ingediende schadeverzoeken. Vandaag is het 02-05-2024, exact 6 weken na die brief-met-gecorrigeerde-datum. En wat is de Belastingdienst toch lekker voorspelbaar! Want...... ook vandaag is het kennelijk wéér niet "binnenkort" en blijft het oorverdovend stil vanuit de schadeverzoekbehandelaar. Vanuit héél de Belastingdienst trouwens.
Na een melding integriteitsschending wegens het nalaten om mijn schadeverzoeken af te handelen op 05-04-2024, ben ik vanmiddag maar weer eens in de (digitale) pen geklommen en heb de schadeverzoekbehandelaar een e-mail gestuurd:
Geachte heer R..,
Op 09-02-2023, 25-11-2023, 06-12-2023, 12-01-2024, 09-02-2024, 19-02-2024 en 07-03-2024 heb ik diverse schadeclaims ingediend bij de Belastingdienst. Tot op heden is geen enkele van deze schadeclaims op een nette manier afgehandeld. Uw collega C...... had ik al méér dan voldoende tijd gegeven om de schadeclaims af te handelen, hij heeft dat verzuimd. Inmiddels heeft ook u méér dan voldoende tijd gehad om de schadeclaims af te handelen en ook u verzuimt dit.
Ik acht het uitermate kwalijk, hoogst onprofessioneel, schandalig, niet-integer en zelfs immoreel dat de Belastingdienst blijft weigeren om de verantwoordelijkheid te nemen voor de aangerichte schade en dat u en uw collega's, door structureel na te laten deze schadeclaims te behandelen, mij dwingen om de Belastingdienst te gaan dagvaarden. Alle bijkomende kosten voor de dagvaardingsprocedures komen uiteraard voor rekening van de Belastingdienst. Daarnaast kunt u, zolang alles blijft voortduren, voor elke maand een nieuwe schadeclaim tegemoet zien.
Hoogachtend,
Verwacht ik hier een reactie op? Nee, niet echt. Niet-reageren (oftewel: negeren) is immers het enige dat de Belastingdienst nog lijkt te kunnen in gevallen waarin ze het even niet meer weten. De burger lekker aan zijn/haar lot overlaten en zich vooral niet bezighouden met wat dat niet-reageren/negeren met de burger doet.
Internet is gewillig, Google is my best friend, e-mailadressen van medewerkers van de Belastingdienst hebben bijna allemaal een vaste structuur, dus voor de zekerheid heb ik mijn e-mail ook maar doorgestuurd naar de nieuwe Algemeen Directeur Particulieren, mevrouw N. M. Zij is volgens de website van de Algemene Bestuursdienst (www.algmenebestuursdienst.nl) op 22-04-2024 in deze bestuurlijke functie gestart en is dus dé aangewezen persoon om met een frisse, niet-bevooroordeelde blik in mijn dossier te duiken en de afhandeling van mijn schadeverzoeken in een stroomversnelling te brengen. Voor zover ook zij daarin zou vastlopen, heb ik voor de zekerheid mijn e-mail ook maar doorgestuurd naar de Directeur-Generaal van de Belastingdienst, de heer P.H. Smink. Samen zouden ze er wel uit moeten kunnen komen..... toch?
We gaan het, zoals met alles, maar weer ongeduldig afwachten. Het blijft natuurlijk te zot voor woorden dat de Belastingdienst er een spelletje van lijkt te maken om het leven van lastige burgers zo lang mogelijk zo zuur mogelijk te maken.