
6 maart 2023
Vanochtend werd ik teruggebeld door "medewerker Toeslagen". Het is natuurlijk überhaupt al idioot dat je kwis-vragen moet beantwoorden bij de Belastingtelefoon, maar als ze jóu bellen en ze vragen dan óók om kwis-vragen te beantwoorden, dan schieten de controlemaatregelen hun doel toch echt een beetje voorbij, als je het mij vraagt. Ik heb mevrouw Medewerkster maar uitgelegd waarom zij mij moest terugbellen. Zij kon mij vervolgens vertellen dat het weer eens bij een verkeerde afdeling was beland en zij zou het nu doorgeven aan de juiste afdeling, die mij dan wéér zouden terugbellen. Hoe zot wil je het hebben? Nóg een keer terugbellen? Betaal die bedragen nou gewoon eindelijk een keer uit! Door de uitbetaling via allerlei vage kastje-muur-constructies en bureaucreatisch heen-en-weer-geschuif te vertragen zijn we al wéér 3 weken verder. Krijg ik over deze 3 weken nog ook nog even netjes rente vergoed???
Edit 06-03-2023: Vanmiddag nogmaals teruggebeld door een medewerkster van de Dienst Toeslagen. Helaas is het niet gelukt om de nabetaling over 2012 en 2013 in de betalingsbatch van februari mee te laten lopen, dus nu wordt het op 20-03-2023 uitbetaald, in de betalingsbacht van maart. Natuurlijk werd er niet spontaan aangeboden om dan ook tot 20-03-2023 rente te vergoeden.......
Wat leert ons dit? Dit leert ons dat wij als brave belastingplichtigen voortaan ook niet méér hoeven te doen dan ons best, om een betaling aan de Belastingdienst over te maken. Lukt het deze maand niet? Geen probleem, dan is het goed genoeg als de betaling er volgende maand tussen zit. Maar..... als wij dit gaan doen, krijgen we direct kosten en rente in de maag gesplitst! Laten we wel zijn.... in de huidige digitale tijd is het natuurlijk van de zotte dat de Dienst Toeslagen maar 1x per maand een uitbetalingsronde kan doen. Dat is een keuze die ze hebben gemaakt en die keuze is niks méér dan een opgestoken middelvinger naar de belastingplichtige. JIJ móet direct betalen, maar WIJ..... WIJ betalen pas als het ons uitkomt....... En die mentaliteit wordt in het social credit systeem dat ons boven het hoofd hangt alleen maar erger!
PS10: Mijn conclusie én ervaring is dat er een hoop mis gaat bij de Belastingdienst. Door ongeïnteresseerdheid, laksheid, gebrek aan kennis, rancune en misbruik van machtsposities. Dat laatste is pas echt intimiderend!
PS11: Eén ding is nu in ieder geval héél duidelijk: mochten er hier in de toekomst problemen ontstaan, of mocht ik tegenwerking ervaren op wat voor gebied dan ook, dan weet ik wie daarvoor verantwoordelijk is.
PS12: Tot slot beste H.N.A. v.. R..., je kunt met mij álle kanten op. Echt waar! En bij voorkeur ook de goeie. Maar wanneer mij jarenlang het leven zuur wordt gemaakt en er structureel over mij heen wordt gewalst, kán het gebeuren dat er iets knapt. En dan betreur ik het des te meer dat je niet eens de moeite neemt om naar mijn kant van het verhaal te luisteren en niet het gesprek met mij aangaat. In plaats daarvan gooi je alle deuren dicht en dat betreur ik ten zeerste. Het toont des te meer de hautaine houding van de Belastingdienst. En daarmee de noodzaak van deze website.
PS13: Weet je trouwens wát pas intimiderend is, beste H.N.A. v.. R...? Dat jullie 2 belastingdeurwaarders naar mij toe sturen die mij - als een soort van veredelde postbezorgers (en dus NIET in hun functie als deurwaarder voor invorderingsdoeleinden) - een drietal uitspraken op bezwaarschriften moeten gaan overhandigen en dat die heren op hun gemak op MIJN perceel gaan rondneuzen om vervolgens op MIJN perceel foto's te gaan staan maken van MIJN eigendommen! Dus hou op mij te beschuldigen van dingen die jullie zelf al 4 jaar zitten te doen!
De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet.
WYSIWYG